2012/02/13

මහා රාවණ කුමාරයාගේ උපත

රාවණා රජුගේ වතගොත
දසිස් රාවණා රජු ලංකා ඉතිහාසයේ පහලවූ බලසම්පන්න රජෙකි. එතුමා බෞද්ධාගමික වේ. එමෙන්ම එතුමා නිර්මාංශික විය. රාවණා රජුට කසුප් බුදුන්වහන්සේ ලංකාවතාර සුත්‍රය දෙසු බව එම සුත්‍රයේ සදහන්වේ . එමෙන්ම රාවණා රජු විසින් කසුප් බුදුරදුනට ලෙන් පූජා කළබවද සෙල්ලිපිවල සදහන්වේ. කෙසේ වුවද රාමායණ කතාවස්තුවේ ආකාරයට රාම -රාවණා යුද්දයේදී රාවණා රජු මියගිය බව සදහන් වුවද වරිගපුරණයේ සදහන් වන්නේ රාවණා රජු එම යුද්දයේදී නොමළ බවය. වරිගපුරණය රාමායණය තරම් ඉන්දියානුවන් වැදගත්කොට නොසලකන්නේ එනිසාවෙනි. රාවණා රජු බ්‍රාහ්මණ ලක්ෂණ පෙන්නුම් කල අතර ධ්‍යාන ද ලබා සිටි බව ද දක්නට ලැබේ.




රාවණා කුමාරයාගේ උපත


දාටිය කුමාරිකාවක් වූ කෛකෙෂි හා වෛස්රමුනි ශාස්තුවරයානන්ට දාව රාවණාකුමරුගේ උපත සිදුවිය.කෛකෙසි කුමාරිකාවගේ පියා වූ සුමලින් ද බලගතු රජෙකි.රාවණා කුමරුට සහෝදර සහෝදරියන් කිහිප දෙනෙක් විය. එයින් පළමුවෙනි සහෝදරයා වූ කුබේරගේ පියා ත් රාවණා ගේ පියාත් එක් අයකු වුවද ඔව්නගේ මවුවරුන් වෙනස් අය වුහ. පසුකලෙක කුබේර විශ්වකර්මගේ භාණ්ඩාගාරික තනතුර හොබවා ඇත.මෙසේ උපත් රාවණා රජු දමිලයකු කිරීමට පසු කාලීනව සමහරුන්ටවුවමනා වූ නමුත් අවධාරණයෙන් කිවයුතු කරුණක් වන්නේ එතුමා දමිලයකු නොවන බවය. සුමලින් මහරජතුමා තම දියණිය වූ කෛකෙෂි ට විවාහය සදහා තුන්ලෝකයේ සිටින බලගතු රජෙකු සෙවීය. නමුත් තුන්ලෝකයේ සිටින අනික් රජවරු ඔහුට වඩා බලයෙන් අඩු වූ බැවින් ඔහු අනික් සියලුදෙනා ප්‍රතික්ෂේප කර දැමීය. කෛකෙෂි විසින් ඇයගේ අභිමතය පරිදි වෛස්රමුනි ශාස්තුවරයානන්ව තෝරාගන්නා ලදි . වෛස්රමුනි ද ප්‍රදේශ කීපයක් පාලනය කල රජෙක් විය. ඒඅතර උතුරු ඉන්දියාවේ වැඩි කොටසක්ද ,දකුණු ඉන්දියාවේ ප්‍රදේශ කීපයක්ද ඒ අතර විය. කෛකෙෂි වෛස්රමුනි මුනි හා බලාපොරොත්තු නොවන වෙලාවක එක් වූ බැවින් ඔවුන්ගේ දරුවන් දරදඬු වියහැකි බව ශාස්තෘවරුන් පවසා ඇත. ඒ බැවින් මෙමදරුවන් සියලුදෙනා අඩක් බ්‍රාහ්මණ අඩක් රාක්ෂ යයි සැලකේ.
මෙම කුමාර කුමරියන්ගේ නාමයන් මෙසේය,

කුබේර
විබීෂණ
කුම්බකර්ණ
ක්හාර
දුසාන
මහි රාවන

කුම්භිනි
සුපර්නිකා

එකල රක්ෂා, නාග ,දේව සහ දේව නම් වූ ගෝත්‍ර ලංකාපුරයේ වාසය කල අතර ඔවුන්පොදුවේ හෙළයන් ලෙස හැදින් වුහ .මහින්ද රහතන් වහන්සේගේ පැමිණීමත් සමගහෙළදිව වැසියන් සිංහල බවට පත්විය. තරුණ වියටපත් රාවන කොතරම්බලසම්පන්නවුද යත් එතුමා ගේ මිත්තනුවන්ගේ (සුමාලිගේ) හමුදාවේ සේනාදිපතිධුරය හෙබවිය. රාවන ඉතා බලසම්පන්න වූ බැවින් තම සොයුරා වූ කුබේර පලවාහැරලංකාපුරයේ පාලනය ගෙනගියහ. රාවනා රජු කාර්යශුර,රණකාමී අයෙකු විය.ලංකාපුරය රාවනා රජුගේ යටතේ කොතරම් සෞභාග්‍ය වීද යත්, කුසගින්න යනුකුමක්ද යන්න වැසියෝ නොදත්හ. අතිශය දුප්පතුන්ගේ නිවෙස්වල බදුන්ද රත්රනින්පිරිනි. රාවනා රජුට බිරින්දෙවරන් කිහිපදෙනෙක් විය. එඅතරින් මන්දෝදරී ප්‍රධාන විය. මන්දෝදරී ඉන්දියානු සාහිත්‍ය කරුවන්ගේද ඇගයීමට ලක්වී ඇත. මන්දෝදරී ඉත බුද්ධිමත් , සුරූපී, තේජස්, සහ චාම් ගුණයන්ගෙන් යුක්ත වී ඇත.

පසුකාලීනව රාවනා රජු විසින් රාම කුමාරගේ බිසව වූ සීතා පැහැරගන්නා ලදී. එයටහේතු වුයේ සුපර්නිකා (රාවනා රජුගේ ලාබාල සහෝදරියි) ගේ නහසය සහ කනලක්ෂමන විසින් අමානුෂික ලෙස කපාදමීමයි. සුපර්නිකා ඔවුන් දෙදෙනාට වඩා වැඩිමහල් වුවත් ඉතා සුරූපී විය.
" තාපසයන් වගේ ඇදගෙන සිටින ඔබල අවිදරා සිටින්නේ මන්ද? යක්ෂයන් ගැවසීගත් මේ වනයේ ඔබලා කුමක් කරන්නෙහිද? සත්‍ය වශයෙන්ම මෙහි පැමිණීමට හේතු වූ කාර්ය පැවසීම යෝග්‍ය වේ."
උපුටාගැනීම (රාමායන ආරණ්‍ය කන්ද 3 ,12,17 පිටු) නමුත් මෙම ප්‍රශ්න කිරීමට ලැබුන පිළිතුර ලක්ෂ්මන්ගේ ඉහත අමානුෂික ක්‍රියාව වය. මෙහිදී සැලකිය යුතු කාරණාව වන්නේ මෙම වනයේ (දන්දකරණය නම් වූ වනය) පාලනය සිදු කලේ රාවනා රජු නිසා සුපර්නිකාට ප්‍රශ්න කිරීමට බලයක් ඇති බැවිය . මෙයහේතුකොටගෙන රාවනා සීතා පැහැරගන්නා ලද අතර මෙයට විභීෂණ , කුම්බකරන් නම් සහෝදරවරුන් විරුද්ද විය.ඔවුන් කියා සිටියේ එම වරදට දඩුවම් දිය යුත්තේලක්ෂ්මනට බැවිය . කෙසේ නමුත් රාම ,රාවනා යුද්දයේදී රාවනා රජු නොමල බවවරිගපුර්නිකාව සදහන් කලද රාමායනයට අනුව විභීෂනගේ පාවාදීම හේතුකොට ගෙන රාමා ගේ අන්තිම හීසරය වූ බ්‍රහ්මස්වර හීය රාවණාගේ නාභිය පසාරු කරගෙන ගියේය.
යුද්දයට පෙර සහ යුද්දය අතරතුර
රාමායනයේ සදහන් වන පරිදි රාවණා විසින් සියලු බ්‍රාහ්මණ වතාවත් ඉටු කළේය..යුද්දයට යාමට පෙරත් එතුමා මේ සියලු දේ කරනලදි . රාවණා සහ රාම යුද්දයේදීහමුවූ අවස්ථාවේදී රාවණා සුපුරුදු දක්ෂතා පෙන්නුම්කලඅතර ආඩම්බර වචනයෙන්රාමාට බෙනවෙදුනේය . විභීෂණ නොසිටින්නට රාමාට කිසිදිනක මෙම යුද්දය ජයගත නොහැක .
රාවණා රජු තුල තිබු උතුම් ගති
එතුමා සීතාව රගේනාවද සීතාවගේ කැමැත්තෙන් මිස ඇය හා එක්නොවන බවට පැවසීය. එතරම් ශික්ෂණයක් එතුමා සතු විය. නිර්මානශී වූ අතර සත්වඝතනයටඅතිශයින් විරුද්ද විය. සත්වඝතන කටයුතුවලට විරුද්ද විය.ඒ හේතු කොට ගෙන ඉන්දියාවේ බිලිපූජා පවත්වන ඉරිශිවරු රාවණා කෙරෙහි අකමැත්තෙන් පසුවිය.
රාවණා රජු සතුවූ විශේෂ ලක්ෂණ
රාවණා රජු සංස්කෘත භාෂාව හැසිරවීමේ අති දක්ෂයෙකි. යාන්ත්‍රික ඉංජිනේරුවිද්‍යාව, වෛද්‍ය විද්‍යාව පිළිබද මනා දැනුමක් ඇත්තෙකි. නගස්වර ,අග්නිස්වර නම් වූ විස කැවූ ඊතල පාවිච්චියට යොදාගෙන ඇත. හිරු සහ සද මෙදිකරගත් රාවණාලංකාපුරයේ ධජය ලෙස යොදාගෙන ඇත . රාවණා රජු විසින් ලියන ලද පොත්අතරින් කීපයක් මෙසේය.
1) සමවේද
2) නදී ප්‍රාක්ෂ
3) කුමාර තන්ත්‍ර
4) උදීෂ තන්ත්‍ර
5) ප්‍රාකෘත කමදෙනු
6) ශිව තන්ත්‍ර ස්ත්‍රෝත්‍ර
7)අර්ක ප්‍රාක්ෂ (ආයුර්වේද පොතකි)
මහද්වීප කීපයකම පාලනය ඔහු සතු විය.


මෙහිදී දසිස් රාවණ ලෙස රාවණ රජු විරුදාවලි ලබන්නේ හිස් 10 ක් ඇති බැවිනි. එයශිව දෙවියන් එතුමාට ලබා දුන් වරමකි.10 වතාවක් තම හිස ශිව දෙවියන්ට පූජාකෙරීම හේතුකොටගෙන මෙම හිස් 10 ලැබුණි. එමෙන්ම බ්‍රහ්මයද රාවණට වරමක්ලබාදුනි. බ්‍රහ්ම විසින් රාවණ ට අශිපතක් හා අමරණීයත්වය ලබාදුනි. යම්කිසිහෙයකින් මෙම අශිපතින් යහපත් අයකුට මරණයක් ගෙනදුන්නොත් අශිපත අතුරුදහන් වන බවත්.තම ආයුකාලය කෙටි වන බවත් බ්‍රහ්ම රාවණට පැවසීය.රාවණ රජු විසින් සීතාව රැගෙන් එන අවස්ථාවේදී ඝරුද නම් පක්ෂියා මර දමෙම හේතුකොටගෙන යු කාලය කෙටිවන්නට විය. එමෙන්ම අමරණීයත්වය සගවා ගෙන සිටියේ රාවණ රජුගේ නාභියේය. විභෙසන, රාමට යුද අවස්ථාවේ මෙම රහස් තොරතුර පිටකර පාවා දෙනු ලැබීය. රාමගේ අන්තිම හීසරය රාවණ රජුගේ නාභියපසාරු කරගෙන ගියේය.

 (උපුටා ගත් මූලාශ්‍රහරහාය-http://dandumonaraya.blogspot.com/2011/05/1.html)සංස්කරනය කර ඇත....

No comments:

Post a Comment